NL

Uw betrouwbare partner inzake loonverwerking

We zijn een sterk groeiend bedrijf en kiezen altijd voor kwaliteit boven kwantiteit. Voor welke uitdaging u ook staat, dankzij onze jarenlange ervaring en expertise reiken wij u een efficiënte oplossing voor al uw noden en wensen op het vlak van personeelsadministratie aan.

Specialist in sociaal advies en loonadministratie

LWB is een dochteronderneming van sociaal secretariaat SD Worx. We werken onafhankelijk, maar kunnen wel een beroep doen op hun knowhow. Zo kunnen we op elk moment een feilloze service leveren.

Wat we doen

HR-diensten

Al ruim 25 jaar is LWB de HR-partner van kmo’s, startende ondernemingen en eenmanszaken. LWB werd in 1996 opgericht in Beringen  en sinds 1 januari 2020 zijn we ook aanwezig in Dendermonde. Vandaag bestaat ons team uit 35 medewerkers en verzorgen we de loonadministratie van meer dan 2800 klanten.

LWB is een dochteronderneming van sociaal secretariaat SD Worx. We werken onafhankelijk, maar kunnen wel een beroep doen op hun knowhow (kennisdatabank, juridische bijstand). Op die manier kunnen we op elk moment een feilloze service leveren. We werken ook nauw samen met boekhoudkantoren.

Home
Home

Sociaal advies

Personeelsbeleid en HR is veel meer dan het afleveren van het loonbriefje. Heeft u vragen over uw algemene HR-werking, opzegtermijnen of alternatieve verloningen? Onze adviseurs informeren u gericht over de actuele sociale en sectorale wetgeving.

Loonverwerking

LWB neemt de loonadministratie voor u uit handen, snel en accuraat. Dankzij de juiste visie en een gedegen kennis van het bedrijfsleven past LWB de sociale wetgeving toe op een overzichtelijke en budgetvriendelijke wijze. Wij doen dit voor eenmanszaken, starters en kmo’s.

Personeelszaken

De aanwerving van werknemer(s) brengt heel wat administratieve stappen met zich mee. Denk maar aan een verzekering tegen arbeidsongevallen of het opmaken van de arbeidsovereenkomst. Dit zijn nog maar enkele zaken waar u aan moet denken, voor u begint te werken met personeel. Een hele boterham? Wij helpen u graag!

HET BELANG VAN Uw onderneming is onze motivatie

Persoonlijke service

LWB verschilt van andere loonsecretariaten in de persoonlijke aanpak. Hier is niemand zomaar een nummer. Elke klant heeft een vaste dossierbeheerder die de onderneming maar ook de ondernemer erachter heel goed kent. Persoonlijk contact is voor ons erg belangrijk, zeker bij de start van een nieuwe relatie.

Een keuzemenu op de telefoonlijn? Hebben we niet en willen we niet! Daar u als klant voor alle services terecht kunt bij uw vaste dossierbeheerder, hoeft u voor verschillende vragen dan ook niet met verschillende diensten te bellen.

Ondersteuning nodig voor loonverwerking, personeelszaken, iets juridisch of iets helemaal anders? Uw dossierbeheerder staat voor u klaar!

Maak kennis met ons team

Wij willen weten wie u bent en wat u bezighoudt.
Zo kunnen we de gepaste oplossing bieden.
Contacteer ons

Onze expertise

10 goede redenen om
voor LWB te kiezen

We zijn een sterk groeiend bedrijf dat gaat voor kwaliteit boven kwantiteit. Voor welke uitdagingen u ook staat, met onze jarenlange ervaring stemmen we onze expertise af op uw noden en wensen. We komen bij u langs of maken een afspraak op ons kantoor in Beringen of Dendermonde.

Home
01

De verwerking van de lonen en de administratie gebeurt via een vaste dossierbeheerder.

02

De afhandeling van de lonen gebeurt steeds binnen een termijn van twee werkdagen.

03

U kunt zelf de wijze van de afhandeling kiezen: op papier of digitaal. Snel en gemakkelijk.

04

Wij beantwoorden uw vragen snel en correct, eventueel in samenspraak met onze juridische dienst.

05

We werken met documenten die overzichtelijk zijn voor u, uw werknemers en de boekhouder.

06

Al uw boekhouddocumenten staan steeds digitaal ter beschikking van uw interne of externe boekhouder.

07

Wij gaan 100 % voor een persoonlijke aanpak. Bij ons zijn klanten geen nummers.

08

Wij zijn een stabiel bedrijf met weinig personeelsverloop. Zo behoudt u uw vaste vertrouwenspartner.

09

Ons vernieuwde kantoor is vlot bereikbaar en beschikt over voldoende parkeerruimte.

10

Wij behandelen uw volledig personeelsdossier zorgvuldig en efficiënt van A tot Z.

Tevreden klanten

In de kijker

Nieuws- en persberichten

Nieuwe maatregelen of nieuwe wetten? Wij houden u op de hoogte van de nieuwigheden in loonberekening & loonadministratie.

Gepubliceerd op 19/03/2024

Forfaitaire kilometervergoeding voor professionele verplaatsingen daalt licht

Federale ambtenaren krijgen een forfaitaire vergoeding per kilometer wanneer ze hun persoonlijk motorvoertuig gebruiken voor beroepsdoeleinden. Ook voor de werkgevers en werknemers in de privésector is deze kilometervergoeding relevant. Werkgevers kunnen dit bedrag immers hanteren voor de terugbetaling van kosten aan werknemers die met de eigen wagen professionele verplaatsingen maken. Zowel de RSZ als de fiscus aanvaarden het als forfaitaire kostenvergoeding. Als zodanig is deze vergoeding niet onderworpen aan socialezekerheidsbijdragen en vrijgesteld van belastingen. Voor de periode van 1 april 2024 tot en met 30 juni 2024 daalt het nieuwe bedrag van 0,4269 EUR per kilometer naar 0,4265 EUR per kilometer.

Lees meer
Gepubliceerd op 19/03/2024

Einde outplacement medische overmacht, voortaan het 'Terug Naar Werk-fonds'

Vanaf 1 april 2024 moet de werkgever, die de arbeidsovereenkomst eenzijdig beëindigt wegens medische overmacht, geen outplacementbegeleiding meer aanbieden. In de plaats daarvan moet hij een nieuwe verplichting naleven. Volgend op de eenzijdige beëindiging van de arbeidsovereenkomst door de werkgever, moet hij : - een aantal identificatiegegevens bezorgen over zichzelf en de betrokken werknemer aan het RIZIV (aangifte); - en een bijdrage van 1.800 EUR aan het ‘Terug naar werk-fonds’ betalen.

Lees meer
Gepubliceerd op 12/03/2024

Federal Learning Account: uitstel, maar nog steeds onwerkbaar

Na de verplichte opmaak van een jaarlijks opleidingsplan (voor werkgevers met minstens 20 werknemers), en het individuele opleidingsrecht voor elke werknemer (afhankelijk van grootte van de onderneming, en eventuele sectorale bepalingen, tot 5 dagen per jaar), komt er binnenkort voor elke private werkgever een derde opleidingsverplichting: de registratie van alle formele en informele opleidingen in het kader van de arbeidsrelatie in een overheidsdatabank, de Federal Learning Account (FLA).

Lees meer

Blijf op de hoogte

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Wilt u de laatste nieuwtjes en belangrijke updates aangaande personeelszaken in uw mailbox ontvangen? Schrijf u dan zeker in voor onze nieuwsbrief.