Nieuws

Bekijk hier onze bedrijfsvideo


Bekijk de Video
 
Bedrijven gaan alsmaar complexere uitdagingen aan op het vlak van tewerkstelling: de wetgeving verandert in sneltempo, de ‘war for talent’ vraagt om innovatieve en werkbare oplossingen, medewerkers verwachten snelle en duidelijke oplossingen … “Wat de vraagstukken ook zijn, elke organisatie moet altijd in SD Worx zijn ‘HR-sparringpartner’ vinden”, beklemtoont Tom Wouters, directeur van SD Worx België.

“Om die vertrouwensrelatie verder te versterken, zullen we onze consultancy-activiteiten voortaan niet meer in een aparte divisie onderbrengen, maar integreren we ze met onze basisdienstverlening voor kmo’s en grote bedrijven.”

Advies en dienstverlening nog dichter bij elkaar

De manier waarop onze klant georganiseerd is, de levensfase van het bedrijf, de sector … Het zijn allemaal factoren die zorgen voor andere uitdagingen en behoeften. Met meer dan 150 consultants is SD Worx één van de belangrijkste adviesbedrijven op het vlak van tewerkstelling in België. Zowel bedrijfsleiders van kmo’s als HR-professionals bij grote organisaties doen een beroep op onze raad en begeleiding rond (flexibele) verloning, tax & legal, IT, talentmanagement, flexibel werken, mobiliteit, sociaal overleg met vakbonden, opleidingen en internationale tewerkstelling.

Onze kmo-consultants denken vanuit een brede expertise mee met de zaakvoerder, die vaak in zijn eigen organisatie het aanspreekpunt is voor payroll, juridische of HR-uitdagingen. Bij grotere bedrijven zijn het dan weer de HR-professionals die we met onze experten in contact brengen. Tom Wouters: “Door die specialisten voortaan nog dichter bij de payrollconsulent te brengen, zijn we ervan overtuigd dat we onze totaaldienstverlening, van advies op maat tot implementatie, nóg sterker maken en nog meer proactiviteit aan de dag kunnen leggen. Als de payrollconsulent een vraag capteert, plannen we snel een gesprek in met de klant om de situatie te analyseren en een gepast antwoord te bieden. Geen eenheidsworst, geen ‘off the shelf’-advies.”

Van analyse tot FAQ

Ons verhaal stopt bovendien niet bij een vage adviesnota. Dankzij de slimme samenwerking van al onze medewerkers zetten we onze oplossingen ook vlot in de praktijk. En we lichten die graag toe aan de medewerkers van onze klanten of aan de sociale partners. Bij SD Worx krijgt iedere organisatie het totaalplaatje, van inspireren en informeren over adviseren tot implementeren en communiceren.

Klantgericht in onze totaalaanpak

Die sterke klantoriëntatie beperkt zich trouwens niet tot de manier waarop we onze dienst- en adviesverlening organiseren. Ook in onze sales- en marketingaanpak en productontwikkelingsteams zit die attitude ingebakken.

Motor voor groei

Klanten winnen alleen maar bij deze aanpak. Tom Wouters: “Ze krijgen concrete en werkbare oplossingen van een ploeg specialisten ter zake die hun organisatie helpen te groeien en succes te boeken.”